Sunday 30 August 2009

Wat een heerlijke dag

Vrijdag is de broer van Thanda’s vader gekomen. Hij was pas om 8 uur ’s avonds hier omdat hij tot vier uur heeft moeten werken.

Zaterdag hebben we een lekker ontbijt. Ik maak voor iedereen een Crocque Monsieur maar dan zonder de ham. Later op de dag gaan Thanda en zijn nonkel op bezoek bij zijn kinderen. Dus zit ik een paar uurtjes alleen met Sarah. Omdat het zo lekker warm is besluit ik met haar op de parking te spelen. Het is lekker warm in de zon. Ze speelt met de bal en ze loopt rond. Ze krijgt het zelfs voor elkaar om in het washok te gaan en de deur achter zich toe te trekken. Natuurlijk was de deur nu gesloten en moest ik op deuren gaan kloppen om de sleutel te vragen. Pas bij de derde keer had ik geluk.
Bij flat nummer 8 woont een vader met zijn drie jarige dochter Tamara en vriendin. Hij heeft de deur voor mij opengemaakt. Intussen was Saartje lichtjes in paniek omdat ze mij niet zag en zij de deur niet kon openmaken. Ze was blij om me te zien en ook heel blij om er uit te zijn. Van mijn verre buur heeft ze dan ook snoepjes gekregen voor de schrik. Sarah speelt met Tamara tot het donker wordt en tijd is om naar huis te gaan. Natuurlijk was Sarah daar niet mee eens.


Zondag is weer een mooie en warme dag. Vandaag vertrekt zijn nonkel weer naar huis. Ik maak een lekker zondag’s ontbijt. De tafel wordt rijk versierd met wentelteefjes, rozijnenbroodjes, aardbeienjam, boter en verse aardbeien. Het was een feestelijk aanzien en het was ook zeer lekker. Nadien maken mijn man en zijn nonkel een wandeling buiten met Sarah. Om twee vertrekt de nonkel.
Na aflevering moet mijn man samen met zijn neef naar een belangrijke meeting. Zijn neef gaat trouwen en volgens hun cultuur moeten ze een bruidschat betalen. De regels zijn ook dat je conform moet kleden voor deze onderhandeling. Ze moeten beslissen hoeveel hij moet betalen. Het enigste nadeel is dat deze onderhandelingen 150km ver plaats vinden.
Intussen ga ik met Sarah naar het park zodat ze wat in de gezonde warme buitenlucht kan spelen. Je ziet dat de zomer in het land is want er is veel volk. Mensen met honden en kinderen , sommige mensen picknicken op het gras.
Mijn man was pas om 8uur ’s avonds thuis. Het was een zeer vermoeiende dag voor ons beide.

No comments:

Post a Comment