Tuesday 11 August 2009

What's UP!!!!

Je kan het ruiken in de lucht, je kan het voelen op je huid en je gezicht….de zomer is in aantocht. Hoe mensen toch helemaal anders zijn wanneer de warmte wederkeert in het land. Ze zijn meer opener, zonniger en blijer. Het is zo een fijn gevoel. Sarah wordt al een grote meid en is vandaag 22 maand oud.

Sinds haar haar is afgesneden lijkt ze op een echte juffie maar ook de streken komen er feller door. Het weekend dat voorbij is, was een succes. Omdat het warm was buiten zijn ik en Sarah naar het park gegaan. Ze was zo blij dat ze uit de flat was. Het is maar een triestige bedoening voor een jong kind met alleen volwassenen om mee te spelen. Dus buiten gekomen zie ik de jongens van de caretaker buiten spelen. Ik laat Saartje even met hen spelen voordat we naar het park gaan. Het is een druk geren achter elkaar aan en de bal.

Eenmaal in het park aangekomen racet Saartje in volle vaart over het gras, de bal achterna. Haar Phoeh bal is een beetje aan de platte kant en heeft lucht nodig. Je ziet zeker dat de zomer in aantocht is. Er zijn vele mensen in het park, sommigen picknicken en sommige hebben kinderen bij hun. Ook veel mensen die hun honden uitlaten en loslaten.


Niet ver van ons zit een koppel met hun 14 maand oud dochtertje. De vader was met zijn dochter aan het spelen , met een roze bal. Natuurlijk dat had de aandacht van Sarah en meteen liet ze haar eigen bal vallen en nam de roze bal. Het koppel vond het niet erg dat Sarah de bal nam. Ze vonden Sarah wel schattig. Na een tijdje was ze het beu en zag ze weer een ander kindje. Niet ver van het koppel vandan was een grote groep mensen aan het picknicken en iemand had ook hun dochter bij, ik schat ook zo rond 14 maand oud. Dan gooide Sarah de bal naar iemand in de groep en deze man zei: kijk ik heb een nieuwe vriend gemaakt. Sarah kreeg ook een chips van hun. Daarna ging ze nog 1 stelen van het dochtertje en ik zei tegen Sarah dat dit niet kon en verontschuldigde me bij de mensen. Daarna zijn we maar naar de andere kant van het park gegaan. Daar waren twee vrouwen die hadden hun drie maand oude bulldog bij. Saartje was op de grond en de buldog snuffelde aan haar. Sarah had er schrik van. Op de terug weg naar de auto was een opa aan het spelen met zijn kleinzoon, met een football. Je kan wel raden waar Saartje naar toe ging. Ze waren heel lief voor Sarah en speelden even met haar door haar de bal te geven. Daarna zijn we terug naar huis gegaan en ging Saartje voor een middag slaapje.

Maandag is het een publieke vakantie geweest, want zondag was het Nationale Vrouwendag. Het is lekker rustig geweest en bij IBM hebben ze een barbeque gehouden en Ronny, een van mijn Belgische collega’s heeft frietjes gebakken. Ze waren heel lekker alleen de mayonaise viel tegen omdat ze zo zoet was. Thuis gekomen blijkt dat mijn man een fijne tijd heeft gehad met Saartje. Zie hier onderstaande foto’s.



Hij zei dat rond de middag was Sarah aan het wenen omdat ze moe was en wou slapen. Mijn man ging naar ons slaapkamer en Sarah volgde hem. Hij zei : ga op het bed liggen en slaap. En effectief, ze gaat in haar bedje, klimt zo op ons groot bed en ging neerliggen en slapen. Is dat niet lief. Gisterenavond hebben we pap gegeten met vlees. Normaal speelt Sarah met haar eten en beland de helft altijd op de vloer, maar gisteren had ze het bijna opgegeten. Je zag dat ze het lekker vond.

Nog even iets anders. Als ik met Thanda en Sarah op vakantie ga naar Zimbabwe, blijkt het als traditie dat er dan voor mij een koe zal geslacht worden. Er is ook het feit dat in de dorpjes , nog niemand een blanke heeft gezien, dus ik zal een bezienswaardigheid zijn en, een hele opkomst zal komen. Dat zal nog wat zijn.

Over and out en zonnige groetjes vanuit Zuid-Afrika

No comments:

Post a Comment