Sunday 16 August 2009

Een weekend in Augustus

Voordat ik het wist was het weer weekend. Het was rustig dit weekend en hebben we niet veel gedaan. Het is zo heerlijk om uit te slapen op een zaterdag als Sarah niet besluit om je van deze droom af te helpen. Om zeven uur is ze al wakker. Ik schuif haar bed tegen ons bed aan zodat ze in het bed kan klimmen. Ze kruipt over de dekens naar mij toe en gaat heel dicht naast mij liggen. We blijven nog even liggen tot Sarah te onrustig word en we besluiten om op te staan. Intussen is het al half 9.

Ik maak een lekker ontbijt klaar. Toast, één boterham gevuld met ham, kaas en tomaat en de andere met ham, kaas en een spiegelei. Dus een Croque Monsieur en een Croque Madame. Sarah heeft haar pap met een fruit smaakje.

Thanda wil met mij naar de groeten en fruit market gaan, maar het is bijna tien uur en tijd voor webcam chat met mijn ouders. Uiteindlijk heb ik gebeld om later te webcammen. We rijden dus naar de market, zo een half uur rijden van ons thuis uit.

De market is immens groot. Drie warenhuizen naast elkaar, gevuld met groenten en fruit. Maar ze sluiten al en ik zie maar de helft van de markt. Er is een druk gezoem van vorkliften, die in en uit de warenhuizen rijden. Je moet goed opletten dat ze je niet omver rijden. Sarah zit gelukkig op de schouders van mijn man. Hoog en droog en als een prinses kijkt ze over haar rijkdom. Ze geniet er duidelijk van dat ze buiten is. Het zonnetje schijnt lekker en het is warm.

Op weg naar huis , nemen we de toeristische route. Zie ik weer eens een andere kant van Johannesburg. De rit was zeer aangenaam en het gesprek met mijn man ook. We komen op tijd thuis om te webcammen met mijn ouders. Na veel vijven en zessen lukt het ons om een normale webcam te hebben. Niet lang daarna sliep Sarah en hadden wij even rust.


Rond de namiddag kreeg mijn man honger dus stuur ik hem uit om wat boodschappen te doen in de winkel naast ons complex. Omdat het goed weer is neemt hij Sarah mee. Ik ga even op het bed liggen, want ik voel me niet zo goed. En ze blijven weg, en blijven weg en ik denk: waar blijven ze. Dan hoor ik de sleutel in de deur en het eerste wat ik hoor is Sarah’s loopje. Ze komt meteen naar de slaapkamer en daar zie ik ze met een lekstok in haar mond. Met papier en al. Daarna komt mijn man en zei dat Sarah de lekstok had meegenomen zonder dat hij het had gezien. Halverwege moest hij terug naar de winkel om de lekstok te gaan betalen. Zie hieronder de uitdrukking van ons lekstokken dief.


Zondag, weer een dag om te rusten. Zoals altijd beginnen we met ons ontbijt. Ik smeer mezelf wat boterhammen terwijl mijn man voor hem en Sarah wat pap kookt. Daarbij brengt hij het op smaak met pindakaas. Daarna zetten we Sarah in haar stoel en zitten wij naast haar. Het is zo fijn om samen, als een gezin, te ontbijten aan tafel. Sarah had er ook zin in.


Na het ontbijt wordt er bedden opgemaakt, de afwas gedaan en Sarah heeft besloten om te zien hoe het voelt om verkeersagente te spelen.



In de namiddag neem ik Sarah even naar buiten, naar de hoofd balkon dat leid naar het trappenhuis. En ze springt en loopt op en neer en ze heeft er duidelijk zin in. Vanaf dat balkon kun je ook op andere balkons kijken. Het balkon rechts van ons stond een vrouw buiten en Sarah had haar meteen in het oog. En natuurlijk zei ze bye bye daddy. En de vrouw zei bye bye terug. En dan ging Sarah weer spelen en springen en dan ging ze terug om te zien of de vrouw er nog was. En ja hoor , dus ze zei weer bye bey daddy. Na een uurtje was Sarah moe en was het ook tijd om het avond eten te maken. En zo is het weekend weer voorbij gegaan.

No comments:

Post a Comment