Tuesday 18 August 2009

Jozi

Johannesburg volgens Wikipedia:

Johannesburg is de grootste stad van Zuid-Afrika, geleven in de provincie Gauteng. De stad is een van de grootstedelijke gemeenten van Zuid-Afrika onder de naam City of Johannesburg Metropolitan Municipality. Hoewel het niet de hoofdstad van het land is, is Johanneburg wel het hart van de Zuid-Afrikaanse economie, waarvan de goudindustrie overigens lang niet meer de enig steunpilaar is. Johannesburg is de zetel van het grondwettelijke hof.

Voor meer informatie kan je terecht bij: Wikipedia:Johannesburg

Ik woon nu vanaf 5 januari 2005 hier in Zuid-Afrika, Johannesburg. Alhoewel het niet mijn intentie was om te blijven, kon ik geen aanbod afslaan om nog een tweede jaar bij IBM te werken met een salarisverhoging. In dat tweede jaar leer ik mijn huidige man kennen en uiteindelijk ben ik getrouwd en heb een mooie dochter. Leven is goed hier in Zuid-Afrika. Het enigste waar ik me nog steeds aan erger is de taxi’s die zomaar in midden van de weg stoppen en als je boodschappen doet en naar de kassa gaat, dat alles zo langzaam gaat.

Hier wat indrukken van Johannesburg zelf:

No comments:

Post a Comment