Wednesday 16 June 2010

Margate - Durban

Woensdag 2 juni 2010

Vandaag gaan we naar Durban en voor deze gelegendheid heb ik twee zelfgemaakte pizza’s meegenomen. Ik heb gewoon twee pizza basissen met tomaten saus erop gekocht bij de pick ’n pay. Daarna heb ik ze rijkelijk bestrooit met de overschot van de spaghettivlees met kaas er over en de andere met ham, kaas en ananas. Gisteren gebakken in de oven en vandaag gaan ze mee als koude snack.

Alles is ingepakt en we kunnen vertrekken. Onderweg zag ik mensen langs de snelweg, proberen hun koopwaren te verslijten. De meesten verkopen avocado’s die ze dan in de lucht steken. En we hebben er veel langs de weg gezien, dit moet je eens proberen in België.

Na een uurtje komen we in Durban terecht en we moeten even opletten zodat we de juiste afrit nemen, richting stad. Het is een drukte van jewelste en ook door de constructie is het verkeer wat langzamer. Eenmaal in de stad kijk ik op de map om te zien waar de haven is van Durban. Mijn man wil zo graag de boten zien en vooral de containerschepen.

Een paar straten verder kunnen we rechts afslaan, richting haven. We komen bij een kleine haven aan met allerlei jachtboten. We parkeren onze auto en we wandelen en kijken naar de boten die in alle maten en kleuren zijn. Het hele geheel wordt omkadert door de hoog bouw van Durban. Mijn man is onder de indruk van één van de luchtschrapers.

Door het wandelen hebben Sarah en ik een dringende nood. Er was geen pitstop bij deze haven, daarvoor moesten we iets verder rijden waar er een pier is.


Ahhhhhhhh, verlichting...


Op deze pier zijn er wat restaurants, fastfood ketens en souvernierwinkels, ook kan je trips maken met de boot. Ofwel naar de zee ofwel gewoon in de haven. Terwijl Sarah en ik wachten tot Thanda ons picknick mand gehaald heeft, vermaakt Sarah zich op de speeltuigen waar je geld moet instoppen en het dan van voor naar achteren gaat. Ze kroop van het ene in het andere en had veel plezier. Mijn man is er met het eten. Wij eten onze pizza op terwijl mijn man even geld gaat halen want hij wil graag een trip maken op een boot, vooral die naar zee. We zitten aan de tafel en de omringende tafels zijn bezet door politie agenten, het lijkt wel of ze een meeting hebben. De meesten praten gewoon met elkaar en enkele eten ook. Er was 1 politieagent die een knipoog deed naar Sarah en probeert reactie te kijken. Je weet hoe Sarah reageert op vreemden en staart serieus terug.


Thanda komt erbij zitten , hij heeft de tickets gekocht maar het is alleen een rit in de haven, de zee toer was niet beschikbaar vandaag. Vlug eet hij zijn eten op en weldra kunnen we inschepen. Het is niet ver, een paar stappen en je kon via een loopbrug naar beneden, naar de kleine boot. We zijn de enigsten op de boot maar mijn man zei dat ze wel blij waren dat er toch iemand was die wou betalen. We varen uit en varen nu in de haven. Het is een koude wind maar mijn man is onder de indruk, zekers als we die grote containerschepen voorbij varen. Terug naar de haven hebben we een mooi panorama uitzicht op Durban. Sarah had ook plezier en af en toe deed ze haar handen voor haar oren omdat de boot veel lawaai maakte. Na on pleziertochtje gaan we nog even de stranden van Durban afschuimen en komen we op het laatste bij een pier aan. Wat een heerlijke dag.


Nu is het weer tijd om weer naar huis te gaan. Maar het is gemakkelijker gezegd dan gedaan. We gaan eerst nog het voetbalstadium bekijken die gebouwd is voor de Wereld cup voetbal en vandaar uit gaan we terug naar Margate. Dus niet...na een paar keer verloren te hebben gereden was de enigste optie richting haven en vandaar uit terug op de snelweg. En dit hielp.

No comments:

Post a Comment