Thursday 17 June 2010

Margate - Mac Bananas....

Donderdag 3 juni 2010
We hadden vandaag een rustdag en strand dag gepland maar mijn man wou nog iets anders doen dan de hele dag aan het strand zitten. Na het ontbijt gaan Thanda en Sarah voor een strandwandeling. Ik ga niet mee omdat ik me niet echt goed voel.

Ik geniet van de morgen als er op de deur geklopt wordt. Het is de poetsvrouw die ons appartement schoon houdt en ook de bedden opmaakt. Niet lang daarna kwam mijn man met Sarah binnen en ik zag het verbaasde gezicht van de schoonmaakster. We hebben ook veel bekijks gehad in Margate. Als ik toevallig voorbij kom vraagt ze me waar ik vandaan kom.


België.


What??????


Ze vroeg me weer waar ik vandaan kom en ik antwoord met hezelfde antwoord en zij reageert met dezelfde verassing. Ze wist helemaal niet waar België was, laat staan dat het werkelijk bestond. Uiteindelijk heb ik gezegd dat we van Johannesburg kwamen en dat kon ze accepteren. De poetsvrouw gaat weer weg en Thanda laat zijn schelpen zien die hij langs het strand heeft gevonden.


Thanda heeft wat folders meegenomen van de receptie zodat ik kon zien of er iets interessants was. Daar tussen vond ik Mac Bananas, het is een café en pannekoekenhuis met daar bij een kinderboerderij en een winkel waar ze verse produkten verkopen. Dus we togen op weg en waren we het in no time... voorbij gereden. We stoppen even en vragen de weg. Omdraaien en een paar km terug rijden is de boodschap. Uiteindelijk zien we Mac Bananas. De kinderboerderij is niet veel, ze zijn nu alle stallen aan het uitmesten en schoonmaken. Maar we zien wel kippen en hanen rondlopen en we zien ook cavia’s, konijnen en andere dieren door elkaar lopen. Wat verder op een stuk grasland zien we een paar geiten lopen. In één van stallen ligt ook een zwijn te slapen. Sarah is er bang van en reikt naar papa om opgepakt te worden. Van de grote hanen heeft ze geen schrik.


Nu gaan we lekker een plekje zoeken onder de bananen bomen en bestellen ons en Sarah een pannekoek met kaneel en ijs, voor Sarah zonder omdat ze dan van ons kan mee eten. Niet lang daarna hebben we ons eten en onze milkshakes, voor Sarah hadden we een fruitsap. Maar Sarah vond de aardbeien milkshake van mama veel lekkerder.


Plots komt een pauw gestatig naar ons tafel toelopen. Sarah wist niet hoe snel ze over mij ( over de tafel en de borden waar de pannekoeken op lagen en de milkshakes heen) moest kruipen naar de andere kant van papa. Het is een wonder dat ze niets omver heeft gegooid. Mijn man geeft een stuk pannekoek aan de pauw en die ging er snel vandoor met zijn stuk , op de voet gevolgd door ander pluimvee.


Na een bezoek rijden we weer naar Margate met een pitstop aan Marina beach, prachtig uitzicht. Als we verder rijden worden we opgehouden door veel verkeer. Er is een ongeluk gebeurd op een kruispunt. Thanda zegt dat ze blijkbaar hier niet kunnen rijden want die was al het 6de ongeluk dat hij zag die week. Eindelijk weer thuis en we besluiten om onze laatste dag hier af te sluiten met een strand bezoek. Terwijl Thanda op het strand gaat joggen bouwen Sarah en ik nog wat zandkastelen.



Thuis maak ik weer eten klaar en ook voor morgen ook als we naar huis gaan. Het inpakken doen we morgenvroeg voordat we om tien uur er uit moeten. Voor de laatste keer kijk ik uit over de lichtjes van Margate en laat ik me zoet inslapen door het zachte geruis van de golven.

No comments:

Post a Comment