Thursday 17 June 2010

Jozi here we come!!!

Vrijdag 4 juni 2010


Het voelt alsof onze vakantie te kort was, zo hebben we ervan genoten. De frisse zee lucht, het strand, het geruis van de golven.....hmmmmm ik zal het missen. Ons laatste ontbijt wordt in stilte gedaan, ieder met zijn eigen overdenkingen. Behalve Sarah natuurlijk die zit de kliederen zoals gewoonlijk.

We pakken alles in en gaan nog even op het balkon staan om van het uitzicht te genieten voordat we op weg naar Johannesburg gaan. De mensen die in begin ons bagage naar het appartement gebracht hadden geven we een centje als ze onze bagage weer naar de auto dragen. Ook geven we wat voor de poetsvrouw die ons appartement tip top heeft gehouden en was ons dankbaar.

Bij de receptie laat we ons nog even uitchecken maar oeps ik ben de tv afstandsbediening vergeten, dus weer even terug. Als ik buiten kom dan is alles al in de auto geladen inclusief Sarah J. We rijden uit en werpen nog een laaste blik op de woest schuimende golven van de zee. Langzaam rijden we de straat uit en rijden we richting snelweg, richting Johannesburg. De rit was lang, met Sarah zeuren over snoepjes of sweets zoals ze dat zo lief kan zeggen. Natuurlijk voor haar wordt het ook een lange rit in haar babystoel, dus neem ik het haar niet kwalijk. Het word rustig als ze een zakje snoepjes in haar kleine handjes krijgt.

Alles verloopt soepel en rustig en na Pietermaritzburg stoppen we in een klein plaatsje om te lunchen. Rond vier uur passeren we het bordje Gauteng en juichen we, weer op bekende bodem. Tegen 5 uur zaten we vast in het verkeer en we hadden net de zon in ons gezicht. Moeilijk voor mijn man om te rijden. Om zes uur waren we dan eindelijk thuis, sommige dingen worden uitgepakt en de rest dat niet dringend was wordt morgen gedaan. We eten wat ik had klaargemaakt, rusten nog even voor de televisie en dan zijn we moe naar bed gegaan. Het was een lange dag.

No comments:

Post a Comment