Thursday 30 July 2009

Woeoeoeoeowieeeeeee!!!!!!

Maandag 27 juli 2009

Ben wat later begonnen dan normaal. Dat komt door de tandpijn. Wanneer ik aankom in IBM is mijn collega Hennie er al. Ze vraagt mij of het aanstekelijk is. Wat vraag ik. Tandpijn. Blijkbaar heeft ze nu ook een infectie aan haar tand. Grappig is dat het ook om een kroon gaat en aan de zelfde kant is, rechts beneden. Je zou je inderdaad afvragen of het besmettelijk is.

Om tien uur vertek mijn collega naar de tandarts. Normaal heb ik gedaan om half 3 maar mijn man vroeg of ik vroeger kon komen. Waarom? Hij was ’s morgens naar Home Affairs geweest met mijn paspoort bij maar dat was niet genoeg. Ik moest erbij zijn. Dus vroeg hij of ik mee kon komen. Geen probleem. Tien minuten voor twee vertrek ik en vijf minuten na twee ben ik thuis. We vertrekken en laten Saartje achter bij Nolly.

Home Affairs is in het stadscentrum. Het verkeer is zeer druk en wanneer het groen is blokkeren auto’s die van de andere kant kwamen de hele straat. Dus niemand kon er door. Pas bij de tweede keer , met trekken en duwen zijn we erdoor. We zijn er bijna maar we stootten nu op een stukje van de stakende mensen. Ik was blij dat we er snel voorbij waren. Want stakende mensen zijn onvoorspelbaar en hebben geen respect voor een andermans bezit, zeker wanneer men daar hard voor gewerkt heeft.

Er was ook geen electriciteit in de helft van de stad wegen brand in een van de electriciteitskasten. We hebben ons auto geparkeerd op een parking van een supermarket omdat het veel veiliger is, zeker als stakende mensen rondlopen. Het is ongeveer 10 minuten wandelen naar Home Affairs. Omdat er geen electriciteit is moeten we met de trap. Zwoeg, zwoeg, zwoeg....zo een zes verdiepingen. Ik was blij dat ik kon uitblazen op een bankje. Er is een hele queue voor ons. Wanneer we aan de beurt zijn duurt alles maar een kwartiertje , nog even betalen en we zijn er weer vandoor. We komen weer veilig thuis aan. Bij ons is de electriciteit ook uit, Nolly zei vanaf 11u ’s morgens. Maar nog geen tien minuten later hebben we weer licht. Ik ben altijd blij dat zulke stroomstoringen overdag gebeuren, want in het donker is niet zo prettig.


Dinsdag 28 juli 2009

Het is de laatste dag voor mijn collega Hennie en dan is ze bijna voor een maand op vakantie. Wij werken altijd een shift van 6u tot 14u. Verbaasd was ik toen ik haar zag inpakken om 12u55. Ik zeg tegen haar dat het vroeg is dat ze vertrekt. Hoezo vraagt ze? Wel het is 12u55. Ze staart met ongeloof naar mij en kijkt dan naar haar telefoon. Verrek , je hebt gelijk Liesbeth. Mijn collega wou zo graag op vakantie dat ze zich verkeken had op de tijd. We vonden het wel grappig.


Woensdag 29 juli 2009

Niets bijzonder is gebeurd. Een rustige dag nu Hennie op vakantie is. Enigste is dat we een tijdje zonder water zaten en moesten naar gelijksvloer voor water te halen. Zelfs onze koffie/thee automaat was stuk.

No comments:

Post a Comment