Monday 13 July 2009

Acrobaat Sarah

Ons Saartje wordt al een grote meid. Ze wordt acrobatischer elke dag. Zeker nu met haar korte haar is ze echt een kwajongen. Haar bedje stond eerst in onze bureau maar nu dat het winter is hebben we haar bed naast ons bed gezet. Sinds kort voert ze ook haar acrobatische toeren uit. Als we gaan slapen zetten we haar in haar bedje maar daar is ze niet akkoord mee. Als protest begint ze dan te huilen en te schreeuwen. Niet dat we daar oren naar hebben en dus naar bed gaan.

Ineens voel ik haar handjes op het dekbed en voel ik haar over mijn benen kruipen. Ik kijk op en ja hoor, daar is ons Saartje. Ze had er niet beter op gevonden om zich op te trekken aan haar bedje en over de rand te kruipen, zo het bed op. Het bedje staat tegen ons bed aan , aan de achterkant.

Zo ook gisteren toen ik bezig was in de bureau op de computer en mijn echtgenoot Tour de France aan het kijken was. Ineens hoorde ik Saartje niet , dus ik nam aan dat ze sliep bij de papa. Toen ik wat later ging kijken zag ik dat ze op bed lag, zonder deken en met haar schoenen aan. Ik dacht, raar dat mijn echtgenoot haar niet heeft toegedekt. Dus ik ga stilletjes de kamer in om haar toe te dekken met een warm deken. Maar ze word wakker en begint te huilen. Ik pak haar op en ga naar de living en mijn man zegt: ahhh, ze slaapt. Ik zeg ja, heb je haar niet op het bed gelegd. Nee zegt hij, ik dacht dat Saartje bij jou was. Ze is zo een slimmeke, ze was moe en ze is dus zelf maar op bed gaan liggen, gebruik makend van haar bedje als klimsteun.

Ook vind ze het fijn om op de stoelen te kruipen en dan de tafel op. Natuurlijk liggen daar interessante dingen , die ze wel eens nader wil onderzoeken…en soms uit een haalt.


Het is nu ongeveer acht uur ‘s avonds, de gordijn is dicht, de gaskachel staat aan en ik kijk naar een reisprogramma. Mijn man is net terug thuis gekomen van joggen en is bezig in de bureau. Natuurlijk Saartje is nieuwsgierig wat hij doet en gaat kijken. Ik hoor een tijdje niets tot ik de gordijn open hoor schuiven en Saartje binnenkomt. Maar niets heeft me voorbereidt op wat ik ging zien. Naakte Sarah komt daar binnen gelopen en rent rond de gaskachel , tussen de tv en de tafel door , langs mij en terug voorbij het gordijn. Dat was zo grappig om te zien, vooral haar lachend gezichtje. De gekkerd.

Paps maakt haar klaar voor een avond bad. Ze vind het zo fijn om in het water te spelen en is er niet van gediend als het al weer voorbij is en tijd is om kleertjes aan te doen.

Hier nog wat fotookes waar ze zich een echte dame voelt.

No comments:

Post a Comment