Monday 28 September 2009

Uit het leven gegrepen

Hier zijn wat kleine aknedotes uit het leven in Johannesburg:

Onze Nanny , Nolly heeft Sarah geleerd om met de olifant te slapen in de namiddag.






* Vorige week was ik wakker geworden midden in de nacht door de sirenes van de politie voor ons deur. Ik hoor ze voor ons appartement stoppen en roepen STOP!!! en dan "please come out with your hands up" daarna was het weer stil. Ben dan weer in slaap gevallen.


* Als ik onder de douche uit kom , dan komt Sarah in volle vaart aangelopen zodat ze mij de handdoek kan aangeven voor mij af te drogen.


* Er is Spaghetti op het menu. Hieronder is het eindresultaat.




* Zaterdag was Sarah naar haar oma geweest. Op dat moment had 1 van onze buren een kinderfeestje. Zijn dochter was drie geworden en wou Sarah uitnodigen. Helaas was ze bij oma. Wat later zitten mijn man en ik op het balkon te genieten van een mooi uitzicht met een lekkere maatlijd van sla,tomaat,ei,garnalen en frietjes met een wiskeysaus erbij. Op dat moment keek ik om en zag ik een jongen van twee, die te gast was bij het feestje, trachtten om over het balkon te kruipen. Ik dacht dat ik een hartstilstand kreeg. Thanda vliegt op en rent naar buiten. Ik zie hem verschijnen op het balkon. Gelukkig was er ook een paar beneden ons die het zag en voorkwam dat de jongen erover zou kruipen. Later in de avond was er veel volk en lawaai van het grote mensen feestje waar alle familie aanwezig was. Het feestje was op een mooi uur afgerond en keerde de rust weer. Het enigste wat ik nog hoorde was het geratel van de flessen die ze bij elkaar aan het zoeken waren.

* Zondag is mijn man met Sarah naar Tembisa gegaan zodat ze met haar neefjes en nichtjes kon spelen. Toen ze terug kwam was helemaal blij en opgelaten. Haar gezicht was helemaal opgelicht hierdoor.
* Gisteren was het super heet buiten maar tegen de avond begon het pikkedonker te worden en kwam de regen met bakken uit de hemel doorspekt met wat lichtspektakel van de bliksems en af en toe kwam er ook een donderslag uitgerold. Zo vlug dat het gekomen is, zo vlug is het ook gedaan. Nolly kan op een veilig en droge manier naar huis.
* Vandaag krijgen we bezoek vandaag van Thanda's oom. Is de broer van Thanda's vader. Hij blijft drie dagen bij ons en dan vertrekt hij weer richting Zimbabwe.

No comments:

Post a Comment