Wednesday 9 September 2009

09-09-2009 9:09:09 Happy Birthday

Gisteren was het mijn verjaardag, een heel speciale verjaardag. Dat kun je wel zien aan de titel. En helemaal bijzonder was toen ik aan mijn computer zat en deze datum met tijd zag, 09-09-2009 9:09:09. Toen werd het helemaal speciaal. Daarna heb ik twee leuke e-cards gekregen. Eentje van mijn ouders en een van mijn vroegere buurvrouw Lizie.


Mijn man is dinsdag tot 12 uur ’s nachts opgebleven om Happy Birthday te kunnen zeggen. Hij zei daarna dat hij dit niet had moeten doen want nu heeft hij niet genoeg geslapen. Sarah is al vroeg wakker en houd ons gezelschap op het bed terwijl wij nog na liggen te soezen. Om half negen staan we op. Thanda gaat met Sarah extra brood halen terwijl ik Sarah’s pap maak.

Natuurlijk was ze er niet mee eens toen ze weer binnen moest komen. De pap heeft de juiste temperatuur en ik zet haar in haar stoel. Net als ze begint te eten komt Nolly binnen. Intussen is mijn man ontbijt aan het maken. Croque Monsieurs voor de jarige. We eten ons ontbijt op het terras, lekker in het zonnetje. Daarna ga ik naar de computer om nog even een korte chat te doen met mijn ouders voordat we vertrekken naar de Walter Sisuslu Botanical Garden.

Nog even alles klaarmaken voordat we vertrekken. De koelbox bestaat uit: mini hamburgers, sla met kerstomaten, komkommer, salade ui, geraspte worteltjes en paprika. Ik neem ook nog ham mee voor op de broodjes te leggen die ik gekocht heb. Dan nog een stukje verjaardagscake en twee appels. Natuurlijk kan een lekkere drink ook niet ontbreken.


We vertrekken naar het park maar we zijn nog niet halverwege of mijn denkt aan zijn portefeuille, die hij thuis vergeten is. In zijn portefeuille zit zijn studenten kaart en zou ons korting kunnen geven bij de ingang. Dus wij weer terug naar huis. Weer thuis, zoeken Nolly en ik naar de portefeuille, terwijl mijn man een pak ijs gaat halen om het eten in de koelbox te koelen. Na een lange zoektocht vinden we het eindelijk en kunnen we vertrekken.

Na een lange rit zijn we bij het park aangekomen en parkeren we onze auto netjes in de schaduw en dicht bij de ingang. Er zijn niet veel auto’s aanwezig, het is ook midden in de week. Volgens het park ontvangen ze per maand zo een 7000 bezoekers. Het park zelf is 300 hectare groot en bestaat uit zowel gemodelleerde als natuurlijke grasvlakte gebieden.De natuurlijke vegetatie van het gebied wordt ook wel " Rocky Highveld Grassland” genoemd en bestaat uit een mozaïek van weide en savanne, met dichte struiken in de kloof en langs de rivieren. Voor meer informatie kan je op deze site terecht: Walter Sisulu Botanical Garden


De koelbox is door het ijs loodzwaar. In mijn andere hand hou ik het brood en de handdoeken vast. Na betaling gaan we op zoek naar een plekje, en na vele sproeiers te ontwijken vinden we een perfecte plaats. In onze zoektocht zijn we ook nog een lokale held tegen gekomen die rustig stond te grazen, de schildpad. We spreiden onze badlakens uit in de schaduw van de boom en vleien ons neer. De schoenen gaan uit en we genieten van het uitzicht dat het park ons biedt. We zitten in het andere deel van het park, bereikbaar via een bruggetje dat over een rivier loopt. Daar zagen we vogel nestjes hangen en was een geel vogeltje bezig met het nestje klaar te maken voor de kroost.



Links onder nestje met geel vogeltje en tweede foto: Uitzicht gezien van onze ligplaats


We hebben lekker gegeten en liggen nu bij soezen en te genieten van de stilte en het warme weer. Af en toe werden we bezocht door de vogeltjes. Er waren heel weinig mensen die voorbij kwamen. Meestal zagen we geen mensen en was het superstil. Het was gewoon een zalige verjaardag.






Rond drie uur besluiten we naar de Witpoortjie waterval te gaan en vandaar uit terug naar huis. Bij de waterval gekomen genieten we van het klaterend water en nemen we ook wat foto’s. Via een andere weg wandelen we weer naar de uitgang. We wandelen rustig en praten met elkaar, totdat ik een kledder water over me heen krijg van die sproeiers. Natuurlijk had mijn man dat gezien en moest hij lachen. Maar ik heb mijn wraak gekregen toen hij ook een kledder water over zich heen kreeg van de volgende sproeier.




Onderweg maken we nog even een kleine detour naar de dam en het vogel paradijs waar een schuilhut is gemaakt zodat je ongemerkt vogeltjes kunt bespieden. Het heeft wel iets om in stilte naar de natuur in actie te kijken. Het gaat hier om Sasol vogeltjes.



Uitzicht over de dam en vogeltjes die hard bezig zijn aan hun nestjes.

Rond vijf uur waren we thuis en helemaal uitgeput. Wat goed lucht toch kan doen. We zaten zo vol nog van onze picknick dat we niets meer hebben gegeten. We hebben alleen maar voor Sarah eten gemaakt. Daarna aten we nog de verjaardagstaart met veenbessen en appel. Dat was heel lekker. Sarah sliep al om 19u en mijn man volgende Sarah’s voorbeeld. Ik kijk nog wat televisie en rond 20u kreeg ik nog een telefoontje van mijn ouders die me een fijne verjaardag wensten Het was negen uur toen ik in bed crashte en Sarah in haar eigen bed te slapen legde. Op dit uur was het nog snikheet dus hebben we alleen 1 dekbed op ons liggen. Slaap lekker.

No comments:

Post a Comment