Sunday 13 September 2009

De zoo van Johannesburg

Vandaag is het zondag en gaan we naar de dierentuin. De temperatuurs verwachting is 26 graden. Bij het ontwaken staat de zon al lustig te schijnen. Het belooft een mooie dag te worden. Sarah is al wakker om zeven uur. Maar pas om acht uur glijden we uit het bed. In de keuken was ik Sarah’s kom af zodat ik pap er in kan maken. Saartje komt in de keuken en ziet wat mama doet. Ze gaat meteen naar de kast, opent het en haalt haar doos met pap eruit en geeft het aan mij. Ze is zo een slimme meid en ik vond het zo lief van haar dat ze wist waar haar eten stond. Na het ontbijt maak in een stapel boterhammen klaar voor de lunch in de dierentuin. Nog wat gekoeld water en sla in de koelbox en we zijn klaar om te vertrekken.

Zaterdag zijn we nieuwe kleren gaan kopen voor Sarah en vandaag doen we haar geel kleedje aan. Ze ziet er zo zonnig in uit, echt een lady killer. Op weg naar de dierentuin zien we dat er een marathon gelopen wordt. Thanda heeft spijt dat hij hier niets van wist anders had hij meegedaan.

We hebben de buggy bij en Sarah kruipt er al in terwijl mijn man nog bezig was om het op te zetten. Ik heb haar er uit gehaald en wanneer het klaar was terug in gezet. Ze was opgewonden want ze ging ergens naar toe.

Eenmaal binnen de dierentuin besluiten we van ons vaste patroon af te wijken en de dierentuin in omgekeerde volgorde te bezoeken. Aan de ingang is er veel volk van de marathon en overal staan stalletjes waar ze eten verkopen. Het ruikt lekker, een goeie braai geur.

Het eerst wat we tegenkomen is het beeld van de gorilla. Ik neem Sarah zodat mijn man een foto kan nemen, maar ze heeft te veel schrik van de gorilla dus zet ik haar weer in de buggy. Voor vele dieren had ze schrik, voor andere wist ze niet waar te kijken en weer andere had ik de indruk dat ze wist dat deze niet gevaarlijk waren. Het weer was lekker en we hebben een super dag gehad. We hebben gepiknicked in een rustig deel van de dierentuin waar bijna geen mensen waren. Saartje at het vlees van haar brood en pas daarna at ze haar brood op. De schat.

Nee mama!!! Ik heb schrik van de die grote gorilla. Paps laat me mooie dieren zien.
Papa laat me naar de aapjes kijken en mama poseert met mij voor de giraffen.

De drie stooges (euh giraffen) en een mooi uitzicht op een meertje met pelikanen.

De ijsbeer en de zeehond.

Eenmaal thuis gekomen is Saartje meteen gaan slapen en we konden even ademhalen. Het was buiten bewolkt geworden en we hadden geluk dat we in de voormiddag zijn geweest. Na een gezellig telefoontje van mijn meter relaxen we. Na een paar uurtjes waren we alledrie moe en zijn we om 19u gaan slapen.

No comments:

Post a Comment