Sunday 11 December 2011

Een vermoeiend weekend


Het is zaterdag en het weer is grijs , koud en nat. Brrrrr. Aangezien de kinderen een hele week bijna binnen hebben gezeten , besluiten we om in de namiddag naar Sandton City te gaan. Met de kerstdagen hebben ze voor de kinderen een Smurfendorp neergezet. Ook is het nieuwe gedeelte van Sandton City weer open voor publiek. Het is heel mooi uitgevoerd, chic...


Het is ontzettend druk en eindelijk komen we aan bij het Smurfendorp. Thanda en Nolwazi gaan een wandeling doen door Sandton want het is te druk om met de buggy door al dat volk te gaan. Ik blijf met Sarah achter. De show met de Smurfen zijn net begonnen. Omdat er zoveel volk is zet ik Sarah op mijn schouders zodat ze toch iets kan zien wat er gebeurd. Ze vind het geweldig.

Na de show zijn er veel attracties waar Sarah zich kan uitleven. Schuifaf's, een hoekje om te kleuren, een springkasteel en zelfs een kleine carousel voor de kinderen. Sarah heeft er van genoten. Na een tijdje kwamen mijn man en Nolwazi terug en heb ik even Sarah en Nolwazi op de foto gezet met de Smurfen. Voordat we weer naar huis gaan krijgt Saartje nog 5 Smurfen pins en we nemen ook nog een Smurfen tekening mee om in te kleuren.

Smile ....


Saartje ziet vlinder                       Lach Nolwazike                       Rij, rij , rij Saartje

Johannesburg Zoo: Het weer lijkt meer uitnodigend dus besluiten we om vandaag naar de Zoo te gaan met de kinderen. Sarah is helemaal opgewonden... We nemen een picknick mee : kip, brood,drinken,kopjes,servietten, bananen en snoep. We zijn klaar om te vertrekken. Ik hoop dat het niet gaat regenen want het is half bewolkt en hier en daar zijn wat grijze wolken te vinden.

Aangekomen gaan we eerst naar de Gorilla's, dan de aapjes en de slangen en het was al middag dus besluiten we om eerst de picknicken voordat we weer onze ronde maken door de zoo. Nolwazi lust ook wel wat kip en ze smikkelt het lekker allemaal op wat ik haar voorleg. Na het eten gaat Saartje even rond met Nowazi in de buggy, ze heeft moeite om te buggy te sturen omdat het in gras is. En maar zwaaien naar ons en ze zegt: baie mama en papa..hihihi ..dat is zo lief.

We gaan eindelijk verder, we gaan langs vogels, meerkatten,apen,herten, giraffen, olifanten , paardjes en zwijntjes om uiteindelijk te belanden bij de leeuwen en krokodillen. Ze gilt als ze de krokodillen ziet en zegt: whaaaa monster.....

Op weg naar de uitgang besluiten we dat Saartje op nog 1 van de attracties kan zitten, maar helaas....ze zit er nog maar eventjes in of het begint pijpestelen te regenen. Vlug word de attractie stil gezet en iemand die de attractie bedient haalt Sarah eruit en ik til haar over het hek, vlug naar een droger stukje. Spijtig dat het zo is afgelopen maar Sarah en Nolwazi hebben toch plezier gehad. Gedurende de nacht wordt Saartje wakker en weent...ze was bang want er zat een grote aap in de living...ik zei dat er niets was. Ik heb haar een lichtje gegeven en ze is dan weer in slaap gevallen...slaap zacht Saartje

No comments:

Post a Comment